شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل اپراتور اسپادان:

اگر تایید کنند، سرویس وایمکس می‌دهیم

تزئيني

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰:۰۰


مدیرعامل اپراتور وایمکس اسپادان با تاکید بر اینکه تجهیزات شبکه وایمکس اسپادان نصب شده و آماده بهره برداری است، گفت: در صورت اتمام تست نهایی تجهیزات، سیستم آماده ارایه سرویس خواهد بود.

وایمکس نیوز - شهرام ستایشی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت فعلی شبکه وایمکس اسپادان به عنوان اپراتور منطقه‌ای وایمکس، گفت: قرار بود سیستم وایمکس ظرف مدت 9 ماه از زمان دریافت پروانه راه‌اندازی شود که این اتفاق افتاد و شبکه آماده شد، اما عملیاتی کردن و ارایه سرویس آن مستلزم مهیا شدن موارد دیگری نیز است.
وی در مورد وجود دو اپراتور ایرانسل و مبین نت در اصفهان و رقابت اسپادان با این دو اپراتور نیز گفت: هنوز رقابتی در زمینه ارایه سرویس در این استان صورت نگرفته است اما بازار رقابتی می‌تواند تلاش اپراتورها را برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار مضاعف کند.
ستایشی افزود: مسلما اپراتوری در این عرصه موفق‌تر خواهد بود که بتواند سرویس‌های مورد نیاز مشترکان خود را بر بستر پهنای باند و پوشش مناسب ارایه دهد.
مدیرعامل اپراتور مشارکتی مخابرات سیار اصفهان "اسپادان" در مورد بازار تقاضای سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم در این استان، گفت: تقاضا برای دریافت سرویس وایمکس با دو نگاه صورت می‌گیرد، نگاه اول مربوط به کاربران باند پهن است که می‌خواهند تجربه جدیدی از استفاده فناوری‌های پرسرعت وایرلس (بی سیم) داشته باشند و نگاه دوم مربوط به کاربرانی است که به دلیل سیستم مخابراتی تلفن ثابت خود که بعضا از نوع pcm بوده و به همین دلیل امکان دریافت باند پهن را تاکنون نداشته‌اند، این کاربران برای داشتن اینترنت پرسرعت به وایمکس اکتفا خواهند کرد و به نظر می‌رسد وایمکس در این دو مورد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ستایشی با تاکید بر اینکه قیمت مودم وایمکس تا حدودی گران‌تر از سرویس‌ ADSL است، بیان کرد: گنجاندن وایمکس در سبد خانوار به دلیل این مساله ممکن است زمان‌بر باشد اما جذابیت‌های این سرویس روز به روز آشکارتر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ارتقای سیستم‌های بدون سیم با بستر باند پهن روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: خدمات ارزش افزوده در این بستر بسیار چشم‌گیر است و این امر تمایل کاربران را به سمت این سیستم سوق خواهد داد.
مدیرعامل اپراتور اسپادان گفت: به نظر می‌رسد پس از اتمام دوره محافظت اپراتور سوم که قرار است سیم‌کارت‌های نسل سوم با قابلیت باند پهن را عرضه کند سازمان تنظیم مقررات مجوز وایمکس سیار (موبیلیتی) را برای اپراتورهای وایمکس صادر کند و با وجودی که اپراتورهای وایمکس از زمان آغاز به کار فناوری موبیلیتی را روی سیستم خود فعال کرده‌اند بازار رقابتی مناسبی برای ارایه سرویس‌های باند پهن سیار ایجاد می‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو